سخنان شيخ الحديث در ديدار با نماينده سراوان پيرامون حوادث اخير

شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف حسین پور خطاب به مهندس میرمرادزهی نماینده سراوان بزرگ در مجلس گفت: شما و شورای تامین شهرستان باید پاسخگوی اتفاقات اخیر سراوان باشید.

مدیریت عین العلوم گشت در این دیدار که ظهر روز جمعه (۱۷ بهمن ۱۳۹۳) در زاهدان با حضور مولانا عبدالرحمن محبی استاد برجسته دارالعلوم زاهدان و تنی چند از اساتید مدرسه فاروقیه زاهدان، عين العلوم گشت و معتمدین انجام گرفت، گفت: قبلاً منطقه‌ی ما امن بود، اما طی دو سه ماه گذشته پنج – شش فقره قتل، ناامنی و گروگانگیری در سراوان اتفاق افتاد که مسؤولیت همه بر عهده‌ی شماست. در گذشته اگر یک مرغی را می‌بردند فوراً سارقش پیدا می‌شد، اما امروز چی شده است که دو جوان را به گروگان می‌برند و بعد جنازه‌هایشان را در کنار جاده می‌اندازند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد. متأسفانه جان انسان‌ها از یک مرغ هم بی ارزش‌تر شده است.

اگر این قتل‌ها اختلافات طایفه‌ای هستند، آن هم باید از طریق قضا و مجاری قانونی حل شوند و به صرف اینکه دو طایفه با هم درگیراند، آیا چنین اجازه ای هست که خودش خودسرانه وارد عمل شود و انتقام بگیرد؟

همه برای خود در پی زندگی بهتر هستند، اما حقیقت همان است که حافظ شیرازی می گوید:

هر کسی روز بهی می‌طلبد از ایام /٭/ مشکل آن است که هر روز بتر می‌بینم

افراد بزرگتر و حکام مسؤول اصلاح جامعه هستند و اگر وعظ و تبلیغ انبیا و علما به تنهایی زمینه‌ی اصلاح را به وجود می‌آورد، خداوند حکومت‌های اسلامی را ایجاد نمی‌کرد و نیازی به بدر و حنین نمی‌بود.

مهندس میرمرادزهی هم در این دیدار گفت: بنده به جد پیگیر این موضوع هستم و در مجلس هم نسبت به این موضوع تذکر داده‌ام.

گفتنی است شیخ الحدیث مولانا حسین پور پیش از این نیز در گفتگوهایی جداگانه با حجت الاسلام دهقان امام جمعه سراوان و مهندس نارویی فرماندار این شهرستان خواستار خلع سلاح طوایف شده و گفته بود: اکثر این قتل‌ها با سلاح‌های دارای مجوز انجام می‌گیرد.

وی نیز باری به جمعی از سرداران بلوچ در منطقه خاش خطاب کرده بود که اگر شما بتوانید سلاح‌هایتان را بر زمین بگذارید، صلحتان پایدارتر خواهد شد.

همچنین ببینید

نسبت تکفیرِ شیخ محمدبن عبدالوهاب به شیخ الحدیث کذب محض است

تکفیر در سیرت شیخ الحدیث جایی نداشت در پی انتشار مطالب و کلیپ‌هایی که بر …