شیخ الحدیث در دیدار مسؤولان مجتمع آموزش عالی سراوان: دانشجویان باید با علوم دینی و مذهبی آشنا شوند

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان در رأس هيئتي بعد از ظهر امروز (۲۳/ ۹/ ۹٥) به مناسبت هفته وحدت با حضور در منزل شیخ الحدیث مولانا حسین پور با ایشان به دیدار و گفتگو پرداخت.

شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف حسین پور ابتدا میلاد مسعود نبی اکرم صلى الله علیه وسلم و هفته وحدت را تبریک گفت و در ادامه سخنانش تحصیل و دریافت دانش را توأم با عمل عنوان کرد و گفت: علم بدون عمل نتیجه زیادی نمی‌دهد، هرگاه علم را با عمل توأم کردیم، نتیجه خواهد داد.

ایشان همچنین با تشکر و قدردانی از زحمات مسؤولان مجتمع، گفت: خدا را شکر که بعد از انقلاب تحول زیادی از نظر واحدهای آموزشي پدید آمده است که در سراوان دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و امروزه مجتمع عالی که اول دانشکده بود و الآن در شرف دانشگاه است و این نعمت بزرگی که باید از آن قدردانی بکنیم و امیدواریم الله تعالى به زحمتهای شما پاداش خوبی بدهد، در دنیا به عنوان جزاء الإحسان و در آخرت پاداش اخروی و امیدواریم شما هم زحمات خود را ادامه داده و به کمال برسانید.

مدیریت عین العلوم گشت، همراه با تحصيل علوم دنیوی توجه به علوم دینی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که دانشجویان برای تحصیل علوم دنیوی می‌کوشند، شما باید تلاش کنید که در کنارش علوم دینی و مذهبی هم باشند و در کنار مادیت، معنویت هم بیاید؛ مخصوصاً وقتی که به جناب نبی اکرم صلى الله علیه وسلم اظهار علاقه می‌کنیم، سعی کنیم اخلاق، اعمال، روش و رفتار او را در جامعه پیاده کنیم تا مسلمان واقعی قرار بگیریم.

عالم برجسته اهل سنت خدمت صادقانه را اساس کار دانست و گفت: اصل خدمت است، هر کس برای جامعه خدمت کند، این عبادتی است. بین خدمت و عبادت فرقی نیست؛ انسان باید خدمت کند، و لو اینکه مردم قدرشناسی نکنند، بلکه انسان باید برای آن ذاتی که می‌داند، خدمت کند، او خیرخواه و بدخواه را می‌شناسد، باید الله را راضی کنیم، اگر بندگان راضی نباشند هيچ باکي نيست.

همچنین ببینید

نسبت تکفیرِ شیخ محمدبن عبدالوهاب به شیخ الحدیث کذب محض است

تکفیر در سیرت شیخ الحدیث جایی نداشت در پی انتشار مطالب و کلیپ‌هایی که بر …