نزاع چند ساله دو طایفه گمشادزهی و برهانزهی به صلح انجامید

با تلاش، وساطت و پیگیری‌های شیخ الحدیث مولانا سید محمد یوسف حسین‌پور از سال ۱۳۹۲ تاکنون، بالأخره آیین صلح و سازش بین دو طایفه گمشادزهی و برهانزهی بعد از ظهر امروز چهارشنبه (۲۲/ ۱۰/ ۹۵) در مسجد جامع شهر گُشت برگزار گردید.

در این مراسم علاوه از سرداران و ریش‌سفیدان دو طایفه، مهندس نارویی فرماندار، حجت الاسلام نوری مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سراوان، محمدی دادستان، مولانا عبدالصمد دامنی مدیر مدرسه حقانیه ایرانشهر، مولانا محمد صدیق حقانی امام جمعه مسجد صدیق اکبر سراوان، سرهنگ آذرپودینه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و تنی چند از مسؤولین و معتمدین شهرستان سراوان نیز حضور داشتند.

در این جلسه، ابتدا شیخ الحدیث مولانا حسین‌پور با قرائت آیه‌ی مبارکه‌ی «وَالصُّلْحُ خَیْرٌ»، دو طرف را به صلح و برادری با همدیگر فراخواند و گفت: دو طرف اینجا در خانه‌ی خدا و در جلوی مسلمانان از خودگذشتگی‌هایی نشان بدهند و نسبت به آینده با خود کنار بیایند.

همچنین آقایان نارویی، حجت الاسلام نوری و دادستان محمدی به نوبه‌ی خود در سخنان جداگانه‌ای این آیین صلح را تبریک گفتند و برای پایداری آن اظهار امیدواری نمودند.

در این مراسم دو طرف در حضور جمع، اعلام صلح و سازش نموده و یک‌دیگر را در آغوش گرفتند.

آیین صلح و سازش بین دو طایفه گمشادزهی و برهانزهی با دعاهای مولانا عبدالصمد دامنی به کار خود پایان داد.

همچنین ببینید

نسبت تکفیرِ شیخ محمدبن عبدالوهاب به شیخ الحدیث کذب محض است

تکفیر در سیرت شیخ الحدیث جایی نداشت در پی انتشار مطالب و کلیپ‌هایی که بر …