سخنان شيخ الحديث در نشست سراسري مديران مدارس اهل سنت (چابهار: ۱۴۳۵)

شيخ الحديث مولانا حسين پور در نشست سراسري مديران و مسؤولان مدارس علوم ديني اهل سنت سيستان و بلوچستان ابتدا یادآور شد که مدت بیش از چهل سال است که شورای هماهنگی مدارس اهل سنت استان تشکیل شده است و به فضل خداوند و با مدیریت صحیح شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و همکاری مدیران مدارس پیشرفت‌هایی داشته گر چه هنوز به حد ایده‌ آل نرسیده است؛ اما امیدواریم که خداوند متعال به خاطر اهدافی که این شورا تشکیل شده است، ما و شما را موفق بگرداند.

مولانا محمد يوسف خاطر نشان نمود که هدف از تشکیل شورا، جدیت و فعالیت و ایجاد فضای رقابت بین مدرسین و مدیران و سپس بین طلاب است تا طبق حدیث «لَا حَسَدَ إِلَّا فِی اثْنَتَیْنِ …» با هم حسادتی (رشک بردن) داشته باشند و در پیشرفت تعلیم و تعلم از هم‌دیگر سبقت بگیرند و نیز در اخلاص تقوا و دیگر اعمال تقویتی نیز ترقی نمایند که تا حدودی این اهداف برآورده شده است؛ اما اگر مسؤولین توجه و جدیت بیشتری نشان بدهند و خوف و خشیت الهی را در نظر داشته باشند، الله تعالى این اهداف را به صورت کامل برآورده می‌کند.

مؤسس و دبیر کل شورای هماهنگی مدارس اهل سنت استان خطاب به مدیران مدارس گفت: خواهشم از مدیران مدارس این است که به خاطر رضای الله و خدمت به اسلام و علم دین، کارهای شخصی خود را کمتر کرده و توجه خود را بیشتر به مدارس مصروف کنند. چرا که این عزت و احترامی که علما در میان مردم دارند، به خاطر این است که خادم دین و اسلام قرار گرفته‌اند و اگر در این خدمت ضعفی بیاید، خدای ناکرده الله تعالی ناراض می‌شود و این اسم و رسم‌ها از بین می‌روند. لذا تذکر بنده به برخی از این مدیران این است که گذشته و مافات را فراموش کنند و برای پیشرفت مدارس خود وقت بیشتری بگذارند و بر مدرسین و طلاب کنترل بیشتری داشته باشند تا از بدنامی دنیا و آخرت نجات پیدا کنند.

مدیریت عین العلوم گشت که تازه از سفر حج برگشته بود، فرمود: بیشترین دعای بنده در مطاف این بود که خداوند به مدارس بلوچستان پیشرفت عطا نماید و آن‌ها را از تسلط اهل بدعت دور نگه دارد چرا که اهل بدعت نمی‌خواهند تا شما پیشرفت و اتحاد و انسجام داشته باشید. الله تعالى این اتحاد ما و شما را مستدام دارد.

همچنین ببینید

در جمع طلاب و علمای خواف: شهیدی با گریه بر نمی‌گردد، بکوشید تا شهیدی‌ها پدید آید

شیخ الحدیث مولانا سید محمد یوسف حسین‌پور، مدیر عین العلوم گُشت و دبیر کل شورای …