حکومت اسلامی با مفسدان و عاملان توزيع قرصهای مخدر مبارزه کند

waja-20160603شيخ الحديث مولانا محمّد يوسف حسين پور در خطبه‌هاي نماز جمعه گشت (٢٧ شعبان ١٤٣٧) در مورد موسم‌هاي عبادت سخن گفت و عبادت را غذاي روح دانست. وي با اشاره به اينكه جسم انسان نياز به غذا دارد و بايد در اوقات معيني تغذيه كند، افزود: روح هم نياز به غذا دارد و براي تغذيه‌ي روح هم اوقاتي وجود دارد و نمازهاي پنجگانه‌ي تغذيه‌ي روحي هستند و همانگونه كه بدن نياز به شستشو با آب دارد، روح هم نياز به شستشو دارد و شستشوي آن، ذكر است؛ ﴿أَلَا بِذِكْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبِ﴾؛ معناي ذكر اين است كه انسان به ياد خدا بيفتد. هنگامي كه ما نماز مي‌خوانيم نيت مي‌كنيم كه آن را براي ياد خدا مي‌خوانيم و خداوند هم همين را مي‌گويد: ﴿أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي﴾.

مولانا حسين پور در بخشي از سخنان خويش به واقعه‌ي وضوي حضرت عثمان رضي الله عنه كه جهت تعليم تازه مسلمانان انجام داده بود، اشاره كرد و گفت: ايشان در ابتدا وضو گرفت و سپس دو ركعت نماز خواند و بعد فرمود: من از پيامبر صلى الله عليه وسلم شنيدم كه هر كه چنين وضو بگيرد و دو ركعت نماز چنان بخواند كه ذهنش به هيچ جا غير از نماز نرود، وارد بهشت مي‌شود.

ايشان با توجه به اين آموزش عملي حضرت عثمان رضي الله عنه خاطرنشان كرد: وظيفه‌ي اهل علم است كه آنچه در دين لازم است، آن را به مردم نشان دهند و بر مسلمانان نيز لازم است هر چه نمي‌دانند از علما بپرسند.

امام جمعه گشت با اشاره به اينكه راه شستشوي گناهان اعمال نيك هستند، افزود: نمازهاي پنجگانه نوعي استحمام‌اند كه در جوي رحمت الهي انجام مي‌گيرد و خداوند به وسيله‌ي آنها گناهان صغيره را مي‌بخشايد و اگر بخواهد كباير را هم مي‌بخشايد به شرطي كه حق بنده‌اي تلف نشود كه آن حق الناس است و خود مردم بايد ببخشند.

وي يكي از مظاهر حق الناس را تلف كردن زمين‌هاي كشاورزي با رها كردن گوسفندان در سطح كشتزارها دانست و گفت: متأسفانه چيزي كه سبب فساد در اين شهر قرار گرفته، اين است گله‌هاي گوسفندان برخي از مردم در كشتزارها رها شده‌اند و صاحبانشان دلخوش هستند كه شير و گوشت مي‌خورند، ولي كشاورزي كه چندين ماه زحمت مي‌كشد، آهش به فلك رسيده است؛ اينگونه مردم بدانند كه الله تعالىٰ نسبت به اين حق تلفي از آنها سؤال خواهد كرد.

مديريت عين العلوم گشت هم‌چنين فروش بي رويه‌ي مواد و قرص‌هاي مخدر را يكي ديگر از مظاهر فساد در منطقه خواند و گفت: بسياري از فروشندگان بدون توجه به فروش قرص‌هاي مخدر مبادرت مي‌كنند كه حكومت اسلامي واقعي مي‌بود، بايد با اينگونه افراد برخورد مي‌كرد و مفسدان را به سزايشان مي‌رساند؛ اما متأسفانه حكام وقت هم در غفلت قرار گرفته و والدين فرزندان هم بي توجه‌اند و بچه‌ها از آن طرف دارند از بين مي‌روند.

شيخ الحديث مولانا حسين پور با توجه به اينكه فسادها از بيكاري به وجود مي‌آيد، جوانان را به كار تشويق كرد و گفت: متأسفانه بسياري از افرادي كه چند كلاس تحصيل مي‌كنند، بعد از آن حاضر نمي‌شوند دست به كار با بيل و كلنگ ببرند و آن را عار مي‌دانند؛ تحصيل براي اين نيست كه شما خود را فرعون قرار دهيد و دست به كار نزنيد.

امام جمعه‌ي گشت در بخش پاياني سخنان خويش به فضايل ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: اين ماه، يكي از موسم‌هاي عبادت است كه در حديث آمده است: «يَا بَاغِي الخَيْرِ أَقْبِل»؛ اي كسي كه خواهان نيكي هستي، جلو بيا. «وَيَا بَاغِي الشَّرِّ أَقْصِرْ»؛ اي كسي كه خواهان بدي هستي، بدان كه بدي هر وقت بد است، اما در ماه رمضان بدتر است و گناه آن بيشتر است.

ايشان با توجه به اين احتمال كه شايد روز دوشنبه ماه مبارك رمضان آغاز گردد، به همه‌ي مردم توصيه كرد كه حتماً به محض غروب يكشنبه همگام با ستاد استهلال كشور به رؤيت ماه بپردازند و اگر چنانچه ماه نو را ديدند، آن را به اطلاع علما برسانند كه آنان اطلاع‌رساني لازم را براي ديگر مردم داشته باشند.

مولانا حسين پور هم‌چنين گفت: اگر شب دوشنبه ماه رؤيت نشود، روز دوشنبه يوم الشك است و كسي حق ندارد كه يوم الشك را روزه بگيرد؛ چرا كه حضرت ابوهريره رضي الله عنه مي‌فرمايد: «مَنْ صَامَ يَومَ الشَّكِّ فَقَد عَصَىٰ أَبَا القَاسِمِ»؛ هر كه روز شك را روزه بگيرد، پيامبر صلى الله عليه وسلم را نافرماني كرده است. البته كسي كه هميشه روزهاي دوشنبه را روزه گرفته، مي‌تواند اين دوشنبه را هم روزه بگيرد ولي براي عموم مردم درست نيست.

همچنین ببینید

در جمع طلاب و علمای خواف: شهیدی با گریه بر نمی‌گردد، بکوشید تا شهیدی‌ها پدید آید

شیخ الحدیث مولانا سید محمد یوسف حسین‌پور، مدیر عین العلوم گُشت و دبیر کل شورای …