به جای جشن ميلاد، به سيرت پيامبر رو بياوريم

شيخ الحديث مولانا محمّد يوسف حسين پور مديريت عين العلوم گشت در بيستيمن گردهمايي ائمه‌ي جمعه، جماعات و مديران و مدرسين مدارس سراوانِ بزرگ كه روز چهارشنبه (۱۰/ ۱۰/ ۹۳) در سالن اداره‌ي ارشاد سراوان برگزار گرديد، گفت: به جاي جشن گرفتن ميلاد النبي و اظهار شادماني، به مطالعه سيرت پيامبر صلي الله عليه وسلم رو بياوريم و سيرت ايشان را در زندگي خود پياده نماييم و با خرافات و خشونتها مبارزه کنيم.

ايشان با توجه به قرار گرفتن در آستانه‌ي ميلاد جناب نبي اكرم صلى الله عليه وسلم فرمود: يقيني است كه تولد آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم با توجه به آن نعمت عظمايي كه هست، موجب شادماني و سرور ما قرار مي‌گيرد. متأسفانه جلسه‌هاي شادماني و سرور در اين زمانه به جاي اين‌كه اسوه‌ي آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم را در نظر بگيريم و زندگي ايشان را دنبال كنيم، بسا اوقات به وسيله‌ي مسلمانان جهان به صورتي در مي‌آيد كه موجب ناراحتي قلب مبارك آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم قرار مي‌گيرد. آن روش‌هايي كه در غرب و جاهاي ديگر به وسيله‌ي اظهار سروري كه با فسق و فجور و… توأم و همراه قرار مي‌گيرند و گاهي ما مسلمانان هم اين‌گونه سرور و خوشي و شادماني را اظهار مي‌كنيم موجب رنجش قلب مبارك آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم قرار مي‌گيرند.

مديريت عين العلوم گشت افزود: لذا مناسب است ما سيرت جناب نبي اكرم صلى الله عليه وسلم را درست مطالعه نماييم و مردم را راهنمايي كنيم كه مسرت‌ها و شادي‌هايشان را طوري انجام دهند كه با سيره‌ي آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم درست در بيايند. ما بايد زندگي آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم را در هر شعبه و زاويه و در هر شئوني دنبال كنيم كه با زندگي آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم وفق پيدا كند و بتوانيم زندگي ايشان را در جامعه‌ي خودمان پياده كنيم و رفتارمان واقعاً با زندگي آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم مطابق و درست در بيايد. بنابراين بايد از خرافه گويي‌ها، رسوم بي جا، خشونت‌ها و شدت‌ها و… پرهيز واقعي و كاملي انجام بگيرد.

شيخ الحديث مولانا حسين پور به اهميتِ درست نشان دادن سيره‌ي پيامبر صلى الله عليه وسلم پرداخت و گفت: ما بايد به گونه‌اي زندگي آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم را نمايان كنيم كه كفار تحت تأثير قرار گرفته و به طرف اسلام و مسلمين رو بياورند نه اين‌كه حركت‌هاي ما موجب نفرت و دوري از اسلام قرار بگيرند؛ آن‌حضرت صلى الله عليه وسلم به ما توصيه فرموده است كه: «بُعِثْتُم مُيَسِّريْنَ»؛ الله تعالى شما را بعثتي داده كه سهولت و ارزاني را به مردم نشان بدهيد، «وَمَا بُعِثْتُم مُعَسِّرِيْنَ»؛ از شما عُسر و تنگي و شدت پيش نيايد. لهٰذا شما عزيزان اهل علم سعي كنيد كه اين زندگي و دينداريتان مختص به خودتان نباشد و بايد بتواند با لباس تقوا، ورع و پرهيزگاريِ خود جامعه را هم متحول بگردانيد و تحول درستي در جامعه پديد بياوريد كه جامعه هم بدين سو حركت كند. از خداوند متعال خواستارم علما را به طور صحيح و درست جانشيني و خلافت جناب نبي اكرم صلى الله عليه وسلم عنايت فرمايد كه زندگي آنان سبب تحول در جامعه‌ي جهاني قرار گيرد.

همچنین ببینید

مصاحبه پیام اسلام با شیخ الحدیث در مورد محمد بن عبدالوهاب

پیام اسلام: آن‌چه در نشریه پیام جمعه (ش ۳۲۸، ۱۵/ ۹/ ۱۳۸۰) از شما نقل …