هنوز هم نسبت به استخدام اهل سنت گلايه وجود دارد

شيخ الحديث مولانا محمد يوسف حسين پور امام جمعه‌ي شهر گشت در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه‌ (۳۱ مرداد ۱۳۹۳) با تلاوت آيات آغازين سوره اقرأ با اشاره به اين‌كه اوّلين آيات قرآني هستند كه نازل گرديدند، گفت: از اين آيات چنين معلوم مي‌شود كه اسلام با خواند و نوشت آغاز شد و خواند و نوشت در اسلام از اهميت بسزايي برخوردار است.

وي علوم قرآني را برترين علوم دانست و خطاب به نوجوانان و جواناني كه به دنبال تحصيلات دانشگاهي هستند، گفت: تحصيلات در هر سطح و اندازه‌اي باشد، زماني مفيداند كه با علوم ديني همراه باشند و بر تحصيل كردگان ما لازم است كه همراه با تحصيل در دانشگاه، از علوم قرآني غافل نمانند.

امام جمعه‌ي شهر گشت خاطرنشان كرد: متأسفانه آن‌چه ما در ميان بسياري از تحصيل‌كردگان شاهد آن هستيم اين است كه حتى نسبت به روخواني قرآن مجيد، برخي ضعف دارند و با وجود ميزان سواد بالاي دانشگاهي، از تلاوت قرآن فاصله دارند.

مديريت عين العلوم گشت با اشاره به اين‌كه هنوز هم از جانب اهل سنت نسبت به استخدام آن‌ها گلايه وجود دارد، افزود: متأسفانه در اين باره هنوز تنگ نظري‌ها و تبعيضاتي وجود دارد، اما با وجود اين جوانان ما نبايد دلسرد شوند، بلكه بايستي به علوم ديني رو بياورند و ارتباط خود را با قرآن محكم نمايند.

ايشان آمادگي حوزه علميه عين العلوم گشت را جهت تعليم و تعلم دانش آموزان و اقشار مختلف مردم اعلام داشت و خطاب به عموم مردم گفت: بر همه‌ي شما به اين اندازه كه حلال و حرام را تشخيص دهيد، يادگيري علوم ديني فرض است و نيز بايستي همگي طوري باشيد كه بتوانيد با تلاوت قرآن مجيد آشنا باشيد و در اين باره از طرف حوزه هر گونه همراهي و همكاري لازم صورت خواهد گرفت.

همچنین ببینید

مصاحبه پیام اسلام با شیخ الحدیث در مورد محمد بن عبدالوهاب

پیام اسلام: آن‌چه در نشریه پیام جمعه (ش ۳۲۸، ۱۵/ ۹/ ۱۳۸۰) از شما نقل …