اختلافات مسلمانان مسجد الأقصى را از دستشان گرفت

شيخ الحديث مولانا محمد يوسف حسين پور خطبه‌هاي امروز نماز جمعه گشت را با تلاوت آيه ﴿إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آَمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآَخِرِ﴾ [توبة: ۱۸] شروع نمود. ايشان در سخنان خويش با ترجمه‌ي اين آيه كه آباداني مساجد توسط مؤمنان واقعي كه پايبند به مسجد باشند، صورت مي‌گيرد و بي توجهي به نماز به علت بي ايماني است، مردم را از ترك نماز برحذر داشت و فرمود: در احاديث آمده است كه پيامبر خدا صلى الله عليه وسلم مي‌فرمايند: «مَنْ تَرَكَ الصَّلَاةَ مُتَعَمِّداً فَقَدْ كَفَرَ»؛ هر كسي عمداً، ديده و دانسته نماز را رها كند، از ايمان خارج مي‌شود.

امام جمعه‌ي شهر گُشت، پايبندي به نماز جماعت را يكي از شعائر اسلامي دانست و خاطرنشان كرد كه در احاديث آمده است: هر كس نماز را با جماعت ادا نمايد به او بيست و پنج يا بيست و هفت ثواب مي‌رسد و اين ثواب مختص به مسجد محله مي‌باشد و ثواب در مسجد جامع به پنجاه هم مي‌رسد.

وي افزود: كسي كه ثوابي بيش‌تر را براي نمازهاي فرض مي‌خواهد بايد رخت سفر را به سوي مكه و مدينه بربندد كه هر نماز در مسجد الحرام در مكه مكرمه صدهزار ثواب دارد و در نماز مسجدالنبي در مدينه منوره طبق يك روايت هزار و طبق روايت ديگري پنجاه هزار ثواب دارد.

مولانا حسين پور در ادامه به ثواب زياد نماز در مسجد الأقصى نيز اشاره كرد كه طبق يك روايتي خواندن نماز در اين مسجد هم هزار ثواب دارد؛ كه متأسفانه امروزه در اثر ضعف ايماني مسلمانان و اختلافات در ميانشان اين مسجد عظيم الشأن در دست يهود قرار گرفته است كه سفر بدانجا و خواندن نماز در آن مسجد مشكل شده است.

مديريت عين العلوم گشت افزود: امروزه اگر مسلمانان بيش از پيش به اختلافاتشان دامن بزنند، اين خطر وجود خواهد داشت كه ديگر شعائر اسلامي نيز از دست‌هايشان گرفته شوند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين‌كه چند ماهي است ناامني‌هايي در شهر اتفاق افتاده و عده‌اي اقدام به سرقت موتورسيكلت مي‌نمايند، سرقت را يكي از عوامل بي ايماني دانست كه در حديث آمده است: «لَا يَسْرِقُ السَّارِقُ حِيْنَ يَسْرِقُ وَهُوَ مَؤْمِنٌ»؛ دزد، هنگامي كه دزدي مي‌كند، مؤمن نيست و چنين افرادي فكر نكنند كه به محض اين‌كه مال كسي را بردند، كار تمام شده است، نه، بلكه آن‌ها بايد در دادگاه عدل إلٰهي پاسخگو باشند.

همچنین ببینید

در جمع طلاب و علمای خواف: شهیدی با گریه بر نمی‌گردد، بکوشید تا شهیدی‌ها پدید آید

شیخ الحدیث مولانا سید محمد یوسف حسین‌پور، مدیر عین العلوم گُشت و دبیر کل شورای …