حضور در روز عيد جهت حصول بخشش الهي است

شيخ الحديث مولانا حسين پور طي سخناني كوتاه در مراسم عيد سعيد فطر در جمع نمازگزاران مصلاي گُشت (سه شنبه اوّل شوال ۱۴۳۵ = ۷ مرداد ۱۳۹۳) گفت: حضور در مصلا در روز عيد براي به دست آوردن بخشش الهي مي‌باشد. سخنراني مختصر ايشان به قرار ذيل است:

سروران بزرگوار و عزيزان گرامي قدر!

ابتدا عيد سعيد فطر را به محضر شما تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم كه خداوند متعال به ما و شما توفيقي عنايت فرمود كه توانستيم فريضه‌ي روزه‌ي ماه مبارك رمضان را ادا كنيم و بعد در اين ميدان حاضر شويم تا سپاس خداوند را به جا بياوريم كه به ما و شما توفيق داد و توانستيم از عهده‌ي روزه بر بياييم.

اين را همه‌ي شما مي‌دانيد كه تا كمك خدايي همراه ما نباشد و او توفيقمان ندهد، خود به خود نمي‌توانيم از انجام اين نعمت‌هاي بزرگ الهي بر بياييم و به بارگاه الهي سزاوار پاداش قرار گيريم. خداوند متعال در اين كره‌ي خاكي انسان‌هاي زيادي را مانند ما و شما قرار داده كه سبب آباداني آن قرار گرفته‌اند، اما همه‌ي مردم در انجام بندگي خدا و عمل به دستورات الهي يكنواخت نيستند. برخي توفيق حاصل مي‌كنند و موفق مي‌شوند كه بندگي الهي را به جا آورند و عده‌اي سست در مي‌آيند و برخي هم منكر عبادت خداوند شده و كافر مي‌گردند. همه‌ي اين‌ها به مشيت الهي بستگي دارند. پس وقتي كه خداوند توفيق اين نعمت را به ما و شما داد، بايد قدرش را بدانيم. بسياري از عزيزان بودند كه پارسال همراه ما و شما روزه بودند، اما امسال در قبرستان‌ها خفته‌اند و حتىٰ در رمضان امسال هم بر برخي از عزيزانمان نماز جنازه خوانديم و آنان موفق به اتمام رمضان نشدند و مشيت الهي شامل حال آنان نگرديد.

لذا شما حضور خود را در اين جلسه قدر بدانيد. در حديث آمده است كه وقتي بندگان روزه مي‌گيرند و ماه رمضان را به اتمام مي‌رسانند و براي نماز به عيدگاه مي‌آيند، الله تعالى به فرشتگان مي‌گويد: پاداش اين‌ها چيست؟ فرشتگان مي‌گويند: يا الله! قانون در ميان مردم دنيا اين است كه هرگاه كارگري كار خود را تا آخر پيش مي‌برد، كارفرما مزد او را كامل مي‌دهد. الله تعالى مي‌فرمايد: شما شاهد باشيد كه وقتي اين بندگان من روزه را كامل كردند و در اين لحظات براي سپاسگزاري اين توفيق آمده‌اند، من آن‌ها را بخشيدم.

پس اين حضور براي حصول بخششي است كه در اعمال‌نامه‌ي بندگان ثبت مي‌شود.

مولانا حسين پور هم‌چنين در پايان از اينكه هنوز از برخي ادارات در استان نسبت به واگذاري كامل زمين مصلاي گشت، جوابي داده نشده گلايه نمود و اظهار اميدواري كرد كه هر چه سريع‌تر اين كار انجام گيرد و زمين كاملاً واگذار گردد.

همچنین ببینید

در جمع طلاب و علمای خواف: شهیدی با گریه بر نمی‌گردد، بکوشید تا شهیدی‌ها پدید آید

شیخ الحدیث مولانا سید محمد یوسف حسین‌پور، مدیر عین العلوم گُشت و دبیر کل شورای …